דיקור סיני

רפואה סינית ויפנית

הרפואה הסינית החלה את דרכה בסביבות 300 שנה לפנה"ס כגישה פילוסופית לחיים הרואה את האדם כמיקרוקוסמוס של הטבע. חוקי הטבע מתקיימים באדם ולכן כל עוד הוא נוהג על פיהם הוא יחיה בהרמוניה ובבריאות. הפרה של החוקים תגרום לחסימה (סטגנציה) וחולי.

במהלך השנים, הרפואה הסינית התפתחה מאוד ונוספו לה גישות וכלים טיפוליים מגוונים.

כיום הרפואה הסינית מתארת למעשה שיטת אבחנה וטיפול:

האבחנה מבוססת על מישוש דופק, הסתכלות על הלשון ומישוש נקודות כאב המעידים על המצב הפנימי של המטופל.

הטיפול משלב דיקור סיניצמחי מרפא ושילוב כלי טיפול נוספים כמו חימוםכוסות רוח וכד'

הרפואה היפנית הינה גישה טיפולית מאוחרת יותר המבוססת על הרפואה הסינית. הגישה היפנית נותנת דגש רב באבחנה לנקודות כאב ('רפלקסים') בגוף בכלל ובבטן בפרט. הדיקור הינו עדין ויפחית כאב באותן נקודות "רפלקס" כאינדיקציה להצלחת הטיפול. כך המטפל והמטופל שותפים פעילים לטיפול שתוצאותיו מהירות וניכרות עוד במהלכו.

דיקור סיני

הדיקור הסיני המסורתי (TCM) נהוג עד היום בסין ובארצות המזרח הרחוק מזה כ-3,000 שנה.
הדיקור הסיני מבוסס על החדרת מחטים קטנות ועדינות במקומות שונים בגוף. נקודות הדיקור מופו על גבי המסלולים (המרידאנים) המשויכים כל אחד לאיבר פנימי אחר. נקודות הדיקור נבחרות לדיקור בהתאם לאבחנה על פי הרפואה הסינית הנעשת בהתאם לתלונת המטופל ולסקירה הגופנית (מישוש הבטן, הקשבה לדופק בשתי הידיים ובחינת הלשון).
מבחינה מערבית נמצא כי דיקור הנקודות מביא לגירוי סיבי עצב השולחים אותות חשמליים ומתערבים לדוגמא במנגנון הכאב במוח ובכך משתחררים חומרים נוגדי דלקות ומשככי כאב אנדוגניים (של הגוף), וכן במנגנון הוויסות ההורמונלי או המטבולי ובכך נוצרת הפחתה ושיכוך כאב, הקלה הסימפטומים ושיפור החוסן הגופני.
הדיקור הסיני נמצא כיעיל לטיפול במצבים רפואיים שונים כגון מיגרנות, דלקות פרקים, כאבים אורתופדיים, הפרעות שינה, בעיות בתחום העיכול והגניקולוגיה ולמעשה במגוון רחב מאוד כאבים ומחלות פנימיות.

צמחי מרפא

נהוגים בשימוש נפוץ ורב בסין ובארצות המזרח הרחוק כמו יפן וטייואן.
כתיבת פורמולת צמחים מותאמת באופן ייחודי למטופל על פי הסימפטומים בדגש לטיפול במקור ושורש המחלה בהתאם לאבחנה.
הצמחים גדלים בשטחי גידול מיוחדים במזרח ומיועדים לשימוש לצורך הכנת פורמולות צמחים הנמכרות למפעלי ייצור בארצות המזרח ובמערב.
בקליניקה אני משלבת טיפול עם צמחי מרפא במקרים רבים ומגוונים כמו כאבי ראש, חולשה ועייפות, דלקות חוזרות, תופעות גיל מעבר, בעיות עור, הפרעות שינה ועוד.
אני מזמינה את הצמחים מול מספר חברות צמחים בארץ המתמחות בייצור ורקיחת הצמחים, תחת תווי תקן מחמירים ובאישורי משרד הבריאות.
ניתן ליטול את הפורמולה בצורת נוזל (טינקטורה), קפסולות או בצורה אבקה לפי העדפת המטופל.

תרמותרפיה – טיפול באמצעות חימום

מאז ומתמיד השתמשו הרפואות העתיקות בחימום לצורך ריפוי, בעיקר באמצעות שריפת צמחי מרפא ושימוש בחום. בקליניקה אני משתמשת במכשור חשמלי מתקדם לחימום איזורים כואבים או "קרים" לצורך הרחבת כלי הדם ומתוך כך הגברת זרימת דם לאיזור או חימום לצורך חידוש פעילויות התאים (כמו יצירת אנרגיה בתא או ניקוי רעלים). אני משתמשת במכשיר האונטסו שפותח ביפן ועובד על טכנולוגית FIR.

כוסות רוח

טיפול כוסות רוח היה בעבר נפוץ לטיפול בכאב בתרבויות רבות ושונות ברחבי העולם.
הכוס עשויה מזכוכית או פלסטיק קשיח המוצמדת לעור באמצעות ואקום ויוצרת שטף דם מקומי ומבוקר שמטרתו לשפר את זרימת דם מקומית לאיזור בגוף. הנחת הכוס על הגוף אינה כואבת ועוצמת הואקום מותאמת למידת רגישות המטופל ותגובתו.

בקליניקה השימוש בכוסות רוח ישולב בטיפול במידת הצורך ובמיוחד במקרים הבאים:

  • שרירים תפוסים ומכווצים בגב ובשכמות, בידיים וברגליים
  • שיעול
  • בתחילתה של מחלת צינון
להתחיל בצ׳אט
💬 אפשר לעזור ?
שלום
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן