גוף נפש – שיטת השער | The Gate

״שיטת השער״, אשר פותחה על ידי יוחאי ישראלי בשנת 2010, מביאה גישה חדשנית לניהול התת מודע כדי ליצור מציאות רצויה. השיטה תומכת בהבנה שכדי להשיג מציאות כלשהי נדרש שינוי פנימי והסרת חסמים בדרך להשגתה. השיטה מביאה כלים פשוטים וממוקדים כדי להשיג את אותו שינוי פנימי והיא מתבססת על כך שכל האינפורמציה קיימת ב"מערכת ההפעלה שלנו", בתת מודע.

בעקבות החוויות שלנו, הקשרים שלנו עם הסביבה, נוצרו עם השנים החלטות פנימיות, הסכמים, פחדים, אמונות, תרחישים וכדומה שמכתיבים לנו דפוסי חשיבה והתנהגות שלא תמיד משרתים אותנו לטובה, ואף מזיקים לנו.

לדוגמא, ילדה שגדלה בצילו של אב חולה לב, חוותה אישפוזים תכופים של אביה, החליטה באופן לא מודע שאין מקום לשמחה בחייה וגדלה להיות אישה חרדתית והיפוכונדרית. במקרה זה לדוגמא אחת ההחלטות שיש להסיר זו ההחלטה שנעשתה בילדות "לא להיות מאושרת".

התת מודע הינו מערכת חכמה היודעת למה קיימת חסימה והשיטה מבקשת להנחות את המערכת לבצע את השינוי הנדרש כדי להיטיב ולבטל דפוסים מזיקים.

המטופל בשיטה נקרא מודרך והמטפל נקרא מאפשר וזאת משום שיישום השיטה נעשה באמצעות דיבור והנחיה של המודרך על ידי המאפשר מה לומר כדי להסיר את החסמים המפריעים בדרך למטרה שהוגדרה. המאפשר (המטפל) מנחה את המודרך (המטופל) מה לומר לתת מודע כדי לשחרר את החסם שהוא מזהה. על המודרך להבין את ההנחיה, להסכים לומר אותה ולחזור עליה.

המודרך ירגיש ברוב המקרים את התקדמות הטיפול בפידבק גופני כלשהו כמו זרימה בכפות ידיים או רגליים או תחושות שונות הנותנות ביטוי לקולות מתנגדים או קולות תומכים בשינוי. עם הסרת החסמים ושוך ההתנגדויות לשינוי ירגיש המודרך רגיעה ותחושת ריחוף נעימה. השינוי מוטמע.

להתחיל בצ׳אט
💬 אפשר לעזור ?
שלום
איך אפשר לעזור לך?
דילוג לתוכן